onsdag 18 augusti 2010

Ett tag sen jag skrev om ekologisk hudvård:)

Det var ett tag sen jag skrev om ekologisk hudvård. Har varit trött på bloggande ett tag och försökt ladda om batterierna. Det finns ju så mycket annat att göra på sommaren än att sitta och häcka vid datorn, eller hur?

Däremot har jag inte varit trött på ekologisk hudvård som hudvårdsprodukt och som källa till förnöjelse. I pincip hela sommaren har jag testat och smetat och smörjt och letat efter sköna nya härliga hudvårdsprodukter. Och egentligen har jag väl inte kommit fram till någon speciell slutsats: jag provade bland annat på ekologisk hudvård från Madara som jag tyckte väldigt mycket om, speciellt deras Bodylotion. Jag har även testat på en hel del från klassiska märket Dr Hauschka, vars rengöring och ansiktskräm jag inhandlade i min lokala sminkbutik, men jag kan inte säga att min hud passade speciellt bra ihop med just dessa av DrHauschkas i mitt tycke ganska "skarpa" dofter och allt annat än milda ingredienser. Å andra sidan kan det vara min känsliga hy - jag "tål" i princip bara väldigt mild ekologisk hudvård. Och som du ser funkade min hud alldeles utmärkt tillsammans med Rosenkrämen. Ja, ja. Så kan det vara.

Naturlig hudvård i kvadrat


Jag har också alldeles nyss beställt ekologisk hudvård från Spiezia eftersom jag hört så mycket gott om det märket. En kompis har tjatat flera gånger om att Spiezia är höjden av ekologisk hudvård och organisk hudvård efter företaget har så stor kontroll över hela framställningsprocessen. De har ju som bekant en helt egen farm i Cornwall där de odlar flera av ingredienserna till en ekologisk, naturlig hudvård som flera tillverkare bara vågar drömma om. Ja. Som sagt. Jag tänker fortsätta krämma in mig, men jag är ganska osäker på hur ofta jag orkar blogga.
Den som lever får se. Hudvård är hursomhelst väldigt kul. Bara inte att skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar