måndag 28 november 2011

Hudvård = perfekt julklapp till barn

Ja, det ska medges att det inte är det första man tänker på när det kommer till julklappar till barn. Men enligt min mening, som har en dotter på 3 och ett halvt, och som läst på en hel del vad gäller hudvård till barn, så tycker jag numera att detta kan vara en alldeles utmärkt julklapp. Jag tänker då förstås på ekologisk hudvård.

Detta tips skriver jag mot bakgrund av allt skräp, av alla synteter som vår vanliga hudvård innehåller. Och som många ger till sina barn. En väldig uppskattat "sagofigur" både för barn (och vuxna barn) är Hello Kitty, och det finns en hudkräm på HM med Hello Kitty som innehållet allt annat än hälsosamma ingredienser (såsom Parabener) enligt min mening. Och det är inte ovanligt att "vanlig" hudvård innehållet sånt hör dylikt skräp. Därför tycker jag att ekologisk hudvård kan vara en perfekt inom "kategorin" julklappar till barn.

Var handlar man då? Ja, Kicks har en hel del bra ekologisk hudvård för barn, men det finns också ett digert sortiment med bra hudvård på Eleven.se

Fler tips på julklappar till barn


Här följer lite fler tips på sidor och hemsidor med julklappstips till barn:

  • Sidan Julklappar barn på Skicka-present.com: här hittar du 5 tips på julklappar till barn inom flera olika kategorier.

  • Roligaprylar.se: precis som det låter på namnet så har denna e--butik massvis med roliga prylar, både för barn och vuxna. Själv är jag just nu väldigt sugen på Star Wars Godis.

  • Kiddoz: här finns riktigt många personlig och roliga julklappar till barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar