söndag 9 maj 2010

Vad menar jag med härlig hudvård?

Härlig hudvård? Vad menas? Jo, det är vad den här hörnan ska handla om. Det är väl inget unikt i sig egentligen. Bloggar om hudvård, hudvårdsprodukter och skönhetsprodukter finns det gott om. Nätet kryllar av dem. Men den här ska liksom gå i glädjens tecken, för det är så jag upplever hudvård: som något kul, lyxigt och absolut nödvändigt.

Okej, jag ska erkänna att jag nästan kan få panik när jag upptäcker en rynka i huden. Eller rättare sagt: en antyden till en början av en rynka:) Då är det nästan som om jag rasar samman och vill dö. Jag stirrar på den i spegeln och det är nästan som om reflektionen går sönder av intensititen i blicken. Om min blick vore laser kunde den säkert släta ut den där antydan till linje.

Hudvård är mitt botemedel

Mitt lilla botemedel med de här känslorna blir förstås hudvård i mängder. Jag hämtar helt enkelt en burk ansiktskräm och smörjer. Och nästan alltid blir jag genast en glad flicka igen. Det är ju konstigt vad lite kräm kan göra för ens utseende. Några milliliter och så plötsligt har huden helt bytt karaktär: från livlös, torr och tråkig till lysande, len och läcker. Det är fascinerande.

Denna fascination leder mig också till att ständigt jaga nya hudvårdsprodukter. Produkter som gör huden ännu mer lysande och läcker. Då jag har tendenser till torr hud så letar jag alltid efter hudvårdsprodukter som mjukar upp och balanserar torr hud. Och du: jag har genom åren hittat massor av såna produkter, tro mig. Idag har jag skärt ner mitt förråd av hudvård till ett minimum eftersom badrumshyllan höll på att ge vika av tyngden. Så idag använder jag max tjugo olika ansiktskrämer :) Ska förstås berätta om varenda en på den här bloggen.

Det ska också sägas att jag använder alla möjliga hudvårdsprodukter. Idag är det väldigt populärt och inne med ekologisk hudvård och naturlig hudvård, och visst, jag har testat flera såna produkter, och visst, de är jättebra, men jag vägrar att begränsa mig till bara detta segment. Nej, jag är en testare och så länge min hud reagerar positivt så bryr jag mig inte så mycket om att det måste vara 100% ekologisk hudvård - det viktigaste är ju resultatet, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar